Mustafa Kemal Atatürk'ün mezun olduğu okulların görsellerine ulaşılamadı. Ancak, Atatürk'ün eğitim gördüğü okullar şunlardır: Mahalle Mektebi Şemsi Efendi Okulu


Atatürk hangi okullardan mezun oldu görsel?

Mustafa Kemal Atatürk'ün mezun olduğu okulların görsellerine ulaşılamadı. Ancak, Atatürk'ün eğitim gördüğü okullar şunlardır:

  • Mahalle Mektebi
  • Şemsi Efendi Okulu
  • Mülkiye Rüştiyesi
  • Selanik Askeri Rüştiyesi
  • Manastır Askeri İdadisi
  • İstanbul Harp Okulu
  • Erkan-ı Harbiye Mektebi (Harp Akademisi)

Atatürk 7 yaşında hangi okula gitti?

Mustafa Kemal Atatürk, 7 yaşında Hafız Mehmed Efendi Mahalle Mektebi'ne başlamıştır.

Atatürk en son hangi okuldan mezun oldu?

Mustafa Kemal Atatürk, Harp Akademisi'nden (Erkan-ı Harbiye Mektebi) 11 Ocak 1905 tarihinde kurmay yüzbaşı rütbesiyle mezun olmuştur. Atatürk'ün mezun olduğu okullar sırasıyla şunlardır: Mahalle Mektebi; Şemsi Efendi Mektebi; Selanik Mülkiye Rüştiyesi; Selanik Askeri Rüştiyesi; Manastır Askeri İdadisi; İstanbul Harp Okulu; İstanbul Harp Akademisi.

Atatürk hangi liseye gitti?

Mustafa Kemal Atatürk, Manastır Askeri İdadisi adlı lisede eğitim görmüştür. Manastır Askeri İdadisi, günümüzde Makedonya’nın Manastır şehrinde bulunan, Türkler için önemli bir eğitim kurumuydu.

Atatürk neden 2 okula gitti?

Mustafa Kemal Atatürk'ün iki okula gitmesinin sebebi, annesi ile babası arasındaki eğitim konusundaki fikir ayrılığıdır. Atatürk'ün eğitim hayatı şu şekilde başlamıştır: Mahalle Mektebi. Şemsi Efendi Okulu.

Atatürk hangi okulda 10 yıl okudu?

Mustafa Kemal Atatürk, hiçbir okulda 10 yıl okumamıştır. Eğitim hayatı boyunca çeşitli okullarda kısa süreler kalmıştır: Mahalle Mektebi: Birkaç hafta. Şemsi Efendi Okulu: Yaklaşık 1,5 ay. Selanik Mülkiye Rüştiyesi: Kısa bir süre. Selanik Askeri Rüştiyesi: 3 yıl. Manastır Askeri İdadisi: 3 yıl. İstanbul Harp Okulu: 3 yıl. İstanbul Harp Akademisi: 3 yıl. Bu okulların toplam süresi 10 yıla ulaşmamaktadır.

Atatürk en son hangi okula gitti?

Mustafa Kemal Atatürk, en son Erkan-ı Harbiye Mektebi (Harp Akademisi) olarak bilinen askeri akademiye gitmiştir. 1902 yılında Teğmen rütbesiyle mezun olduğu Harp Okulu'nun ardından, 1905 yılında Kurmay Yüzbaşı rütbesiyle Harp Akademisi'nden mezun olmuştur.

Atatürk en çok hangi okulu sevdi?

Mustafa Kemal Atatürk, Manastır Askeri İdadisi ve Selanik Askeri Rüştiyesi'ni sevmiştir. Manastır Askeri İdadisi'nde edebiyat ve tarihe olan ilgisi gelişmiş, Selanik Askeri Rüştiyesi'nde ise askeri eğitim ve disiplinle tanışmıştır. Atatürk, Harp Okulu ve Harp Akademisi'nde de eğitim görmüş ve bu okullarda da başarılı olmuştur.

Diğer Eğitim Yazıları
Eğitim